21. srpna 2025
Blog
Největší PPC trendy roku 2025, které byste neměli ignorovat
PPC reklama se v posledních letech proměnila rychleji než kdy dřív. Z původně poměrně jednoduchého nástroje, kdy se firmy snažily zobrazit svůj inzerát na první stránce Googlu, se stala komplexní disciplína propojující technologii, data a kreativitu. Rok 2025 tuto proměnu jen potvrzuje. Kdo chce být úspěšný, ať už na národní nebo regionální úrovni – například v Olomouckém či Moravském kraji – musí se přizpůsobit trendům, které hýbou online reklamou.
Umělá inteligence a automatizace jako nový standard
Jedním z nejvýraznějších posunů je nástup umělé inteligence a automatizace. Inteligentní biddingové systémy dokáží v reálném čase reagovat na chování uživatelů a přizpůsobovat nabídky tak, aby maximalizovaly výkon kampaní. Podle Search Engine Journal se právě umělá inteligence stala hlavním tahounem úspěchu v PPC a její význam bude dál růst. Dokládají to i data z Reuters, podle kterých vzrostou investice do AI-driven vyhledávací reklamy z jedné miliardy dolarů v roce 2024 na více než 26 miliard dolarů do roku 2029. To znamená, že značky, které tuto technologii ignorují, riskují, že jejich konkurence získá obrovský náskok.
Video reklama dobývá PPC
Dalším klíčovým trendem je video reklama. Lidé dnes tráví podstatnou část času na sociálních sítích a streamovacích platformách, kde vládne dynamický obsah. Podle Hubspotu zaznamenává 84 % značek pozitivní výsledky z PPC kampaní, přičemž videoreklama patří k nejrychleji rostoucím formátům. Odhady hovoří o tom, že její globální objem přesáhne v roce 2025 částku 200 miliard dolarů. Pro firmy z regionů, jako je Olomouc nebo Brno, to znamená příležitost odlišit se – místo statického banneru zaujmout krátkým, cíleným videem, které osloví lokální publikum.
Psychografické cílení: oslovte lidi podle hodnot a životního stylu
PPC už také dávno není jen o základním demografickém cílení. V roce 2025 přichází do popředí psychografie – tedy cílení podle zájmů, hodnot a životního stylu. Značky, které dokážou své sdělení přizpůsobit nejen tomu, kdo je jejich zákazník, ale i tomu, co prožívá, mají mnohem větší šanci na úspěch. Jak upozorňuje Syspree, psychografické cílení se stává jedním z nejsilnějších nástrojů moderních PPC kampaní. To je mimochodem příležitost i pro menší regionální firmy: pokud dokáží své lokální publikum dobře pochopit, mohou s relativně malým rozpočtem dosáhnout velkých výsledků.
Rostoucí ceny za proklik a zobrazení
S tím ale přichází i výzvy. Cena za proklik (CPC) i cena za tisíc impresí (CPM) rok od roku roste. Podle Search Engine Land vzrostl průměrný CPC na Googlu o 45 %, zatímco na platformách Meta dokonce o 64 %. Firmy tak musí ještě pečlivěji pracovat s cílením a optimalizací. Už nestačí nastavit kampaň a doufat, že „to poběží“. Vyžaduje to neustálé testování, vyhodnocování a hledání nových cest, jak udržet návratnost investic.
Konec cookies a důraz na vlastní data
Dalším faktorem, který ovlivní PPC reklamu v nejbližších letech, je ochrana soukromí a postupný konec cookies třetích stran. To nutí firmy sbírat vlastní data – například prostřednictvím newsletterů, věrnostních programů nebo registrací na webu. Právě tato tzv. first-party data se stávají základem úspěšného cílení. Regionální podniky tak mají šanci pracovat přímo s databází svých zákazníků a přizpůsobit jim reklamu na míru.
PPC kampaně v roce 2025 vyžadují chytrý přístup
Rok 2025 je rokem, kdy se PPC stává sofistikovanější než kdy dřív. Automatizace, video formáty, mobilní přístup, psychografické cílení a práce s vlastními daty – to jsou klíčové oblasti, na které by se měl zaměřit každý, kdo chce v online reklamě uspět. Ať už jde o velkou značku působící po celé republice, nebo lokální firmu z Olomouckého či Moravského kraje, principy jsou stejné. Rozdíl dělá přístup, kreativita a ochota testovat. Pokud tedy chcete, aby vaše PPC kampaně v roce 2025 opravdu fungovaly, je potřeba spojit technologii s pochopením zákazníků. Nestačí jen kupovat kliky – cílem je budovat vztah, oslovovat správné lidi ve správný čas a využívat data k tomu, abyste byli vždy o krok napřed. A přesně to je přístup, který odlišuje úspěšné kampaně od těch průměrných.
Chcete s tím pomoci? Kontaktujte nás a určitě něco vymyslíme.